Melanggan Melalui Email PERCUMA

Jika anda tidak mahu ketinggalan post di blog ini, anda boleh melanggan terus ke mailbox email anda; dan saya berjanji tidak akan berkongsi, menukar, menjual atau mendedahkan alamat email anda dalam apa jua cara sekalipun.

Enter your email address:

Delivered

Hasil dari blogging – kereta MyVi dan kereta Honda Type R (dalam masa kurang dari 2 tahun!)

Wednesday, November 18, 2009 ·

Artikel nie pu3 amik copy paste jek dari blog En Rohaizad( Blog inspirasi pu3).Disebabkan mood tension masih tebal lagi dan entah bila nak hilang so pu3 amik keputusan utk copy paste artikel nie.Bukan nak cari publisiti tapi ianya ada sesuatu yang amat pu3 suka utk hilangkan mood Tension pu3.

Dalam apa jua bidang, kalau kita faham dan yakin dengan apa yang kita lakukan… maka keputusan yang bakal diterima selalunya dapat memuashatikan diri sendiri (sekurang-kurangnya). Tetapi kalau kita tambahkan satu lagi perkara iaitu AZAM atau CITA-CITA, maka segala impian yang kita inginkan pasti akan terlaksana.

Begitulah keadaaanya bagi sesiapa yang punyai objektif dalam kehidupan mereka. Kalau tidak percaya, tanyalah pada Tony Fernandez, Tan Sri Al-Bukhary dan juga Lim Goh Tong. Mereka ini memulakan lankah kejayaan hanya dengan satu IMPIAN.

Dan alhamdulillah… aku terpaksa akur dengan kenyataan itu bahawa IMPIAN itu penting kerana dengan adanya impian, maka akan wujudlah langkah seterusnya iaitu TINDAKAN. Tindakan itulah yang membuatkan aku dapat apa yang aku hajati selama ini.

honda

Yup, dahulunya aku pernah berhajat untuk memiliki kereta jenis compact iaitu MyVi SE Full Specs. Selang setahun selepas itu aku berhajat untuk memiliki kereta Honda Type R. Kalau dulu aku membeli MyVi berwarna hitam, tetapi untuk kereta ke-2 ini, aku berkenan pula pada warna putih. Kira sepasanglah tuh.

Selepas aku membelinya (pada minggu lepas), aku terus sahaja menelefon Boy dan WanMus untuk berkongsi berita gembira ini. Respons daripada Boy agak cool tetapi respons dari WanMus agak pelik.

Beliau (WanMus) tidak percaya sampai dimintanya aku bawa kereta baru aku tu ke UTM Skudai… alahai WanMus, manalah boleh bawak sebab nanti awek asyik sweet kat aku… susah pula nanti.

Persoalannya, siapa kata blogger tidak boleh buat aset dan harta melalui aktiviti bloggingnya? Video di bawah membuktikan segala-galanya!!


p/s : Sekali sekala menggunakan artikel blogger lain untuk memeriahkan blog sendiri.Thank Bro Izad.



Blog Puteri Amani

Penafian: Blog puteri-amani.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab di atas apa-apa kehilangan atau kerugian oleh penggunaan maklumat dari blog ini. Sebarang komen di blog ini adalah dibawah tanggungjawab pemberi komen. puteri-amani.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab jika timbul sebarang masalah dari komen yang diberikan. Segala artikel, gambar dan video dalam blog ini bukan hak milik sepenuhnya puteri-amani.blogspot.com, ia diambil dari pelbagai sumber seperti yang dikreditkan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan

.

Followers

SponSor By Nuffnang

Iklan

.

Traffic Visit