Melanggan Melalui Email PERCUMA

Jika anda tidak mahu ketinggalan post di blog ini, anda boleh melanggan terus ke mailbox email anda; dan saya berjanji tidak akan berkongsi, menukar, menjual atau mendedahkan alamat email anda dalam apa jua cara sekalipun.

Enter your email address:

Delivered

Takut Kiamat, Bahtera Untuk Selamatkan Diri Dibina

Wednesday, June 26, 2013 ·

Kerana bimbang kiamat akan berlaku pada 21 dec, Zhenghai Lu, dari China telah menghabiskan semua simpanan hidupnya berjumlah 1 juta yuan ($ 160500) untuk membina sebuah bahtera sendiri, yang mampu menyelamatkan beliau sekiranya berlaku kiamat@banjir buruk. Idea pembinaan bahtera tersebut di ambil dari kisah Nabi Nuh A.S.
Bahtera tersebut direka oleh Lu sendiri, berukuran 21,2 meter panjang, 15,5 meter lebar, 5,6 meter tinggi serta boleh mengeluarkan kira-kira 140 tan air.
Kerja-kerja pembinaan Bahtera tersebut bermula pada tahun 2010. Walaubagaimanapun, selepas dua tahun beliau telah kehabisan semua sumber kewangan.
Walaupun tarikh akhir yang ditakuti, semakin tiba, Bahtera beliau masih belum siap dan beliau masih memerlukan kira-kira satu juta yuan untuk membeli peralatan tambahan bagi memastikan Bahtera tersebut boleh digunakan.
Jika sekiranya kiamat tidak berlaku, Lu merancang untuk menggunakan bot beliau untuk tujuan pelancong mengelilingi Sungai Tarim, memerangi banjir dan menyediakan perkhidmatan feri.
Via – Myblogsantai



0 Puteri amani :

Blog Puteri Amani

Penafian: Blog puteri-amani.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab di atas apa-apa kehilangan atau kerugian oleh penggunaan maklumat dari blog ini. Sebarang komen di blog ini adalah dibawah tanggungjawab pemberi komen. puteri-amani.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab jika timbul sebarang masalah dari komen yang diberikan. Segala artikel, gambar dan video dalam blog ini bukan hak milik sepenuhnya puteri-amani.blogspot.com, ia diambil dari pelbagai sumber seperti yang dikreditkan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan

.

Followers

SponSor By Nuffnang

Iklan

.

Traffic Visit