Melanggan Melalui Email PERCUMA

Jika anda tidak mahu ketinggalan post di blog ini, anda boleh melanggan terus ke mailbox email anda; dan saya berjanji tidak akan berkongsi, menukar, menjual atau mendedahkan alamat email anda dalam apa jua cara sekalipun.

Enter your email address:

Delivered

Tempat Pelancongan Paling Menakutkan Didunia

Wednesday, November 13, 2013 ·


Biasanya, muzium dijadikan lokasi untuk melihat mumia. Di sana,pelawat akan didedahkan dengan mumia yang dilindungi dengan dinding kaca. Tetapi anda hanya boleh sekadar melihatnya saja.
Meskipun begitu, rasa ngeri dan seram tetap menyelimuti perasaan setiap pengunjung yang datang. Untuk yang ingin pelancongan lebih mencabar, cubalah datang ke sekitaran puncak Gunung Dakhla, Gebel Edmonstone, Mesir.
Di sini ada sebuah perkuburan purba bernama Muzawaka. Dipetik dari laman web rasmi pelancongan Mesir, pengebumian ini sudah ada sejak peradaban Romawi.
Sejak ditemui pada tahun 1972, Perkuburan Muzawaka jadi tarikan pelancongan yang terkenal di Mesir.Muzawaka juga menjadi tempat pelancongan yang paling mengerikan di sana.Berada di pergunungan, Muzawaka dihuni oleh banyak makam dan mumia. Ada banyak mumia dan tulang berselerakkan di sana.
Entah kerana memang sengaja diletakkan begitu saja atau kerana digali haiwan buas. Yang pasti pelancong boleh melihat dengan jelas.
Bukan cuma itu, jika berani pelancong yang datang boleh menyentuhnya, tapi jangan sampai merosakkan mumia. Tidak hairan jika objek pelancongan ini jadi salah satu yang paling seram di Mesir.
Melihat ke sekitar pengebumian, ada lukisan yang terukir cantik di dinding. Menurut ahli arkeologi, lukisan tersebut menggambarkan adegan orang yang menyembah Dewa Petorisis dan Sadosiris.
Untuk pergi ke makam Muzawaka, ada banyak agen tempatan yang menyediakan pakej pelancongan ini. Anda juga boleh menyewa kereta dengan pemandu tempatan yang akan membimbing pelancong menuju Muzawaka.



0 Puteri amani :

Blog Puteri Amani

Penafian: Blog puteri-amani.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab di atas apa-apa kehilangan atau kerugian oleh penggunaan maklumat dari blog ini. Sebarang komen di blog ini adalah dibawah tanggungjawab pemberi komen. puteri-amani.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab jika timbul sebarang masalah dari komen yang diberikan. Segala artikel, gambar dan video dalam blog ini bukan hak milik sepenuhnya puteri-amani.blogspot.com, ia diambil dari pelbagai sumber seperti yang dikreditkan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan

.

Followers

SponSor By Nuffnang

Iklan

.

Traffic Visit