Melanggan Melalui Email PERCUMA

Jika anda tidak mahu ketinggalan post di blog ini, anda boleh melanggan terus ke mailbox email anda; dan saya berjanji tidak akan berkongsi, menukar, menjual atau mendedahkan alamat email anda dalam apa jua cara sekalipun.

Enter your email address:

Delivered

Perghhh...my Compaq LCD flicker !!!!

Tuesday, November 10, 2009 ·


Artikel kali ini mungkin artikel yang terakhir dari puteri...Ehh nape plak dengan puteri nie?..merajuk ke?..nape?...A'ah puteri merajuk sekejap pasal tak sampai 2 bulan guna laptop baru dah di serang masalah plak.Tu la kawan2 cakap tak nak percaya!!..sekarang apa lagi tanggung la..wwaaaaaaa

Kau orang ada ke menghadapi masalah seperti aku nie tak?,LCD flicker...La apa tu maksudnya puteri?..(saja kau orang nie nak menanya aku je)...tu masalah LCD kau orang bergoyang2 bila kau on9 dan sampaikan boleh hilang plak semuanya.Puteri tak kisah la kalau nak rosak pasal memang aku nie sehari lebih kurang 19 jam on9,memang patut pun kalau lappy aku nie rosak cepat tapi tak di sangka plak secepat begini.So yang menjadi masalah bagi aku ialah untuk membetulkan kerosakan nie mengambil masa 2 minggu hingga 1 bulan.maknanya lama tu lah aku menggangur dari on9(kalau aku tak cari alternatif lain la).Dan masalah yang membimbangkan aku plak pihak service centre tak dapat menjamin dalam masa yang ditetapkan,so kemungkinan lambat la jawabnya masalah ini di selesaikan.

Aku pun google la cari kat laman sesawang nie untuk mencari kot kot ada orang yang senasib dengan masalah aku nie..Huh..apa!!! dari dulu prob nie memang tak boleh nak settle!!! la kenapa la dah tau masalah nie tak boleh nak di selesaikan tapi masih lagi menjual produk tu.Hei kau ingat nie main pondok pondok!!! ( marah nie)Ye aku tau la ada warantty tapi agak2 la kalau nak bagi kerosakan tu,bagi la aku guna 1 tahun ke,2 tahun ke,bertahun2 ke...nie tidak cuma 2 bulan je aku merasa keseronokan guna lappy baru.Macam nie baik aku beli lappy 'cap ayam' kalau rosak pun aku puas hati,sebab aku dah tau risiko yang aku perlu tanggung.

Beginilah yang biasa berlaku,bila bab company terkena masalah..'cik pihak kami memohon maaf atas masalah yang berlaku dan cik boleh menghantar ke service centre kami untuk membaik pulih'.Tapi bila bab costumer datangkan masalah..'cik saya tak tahu apa masalah cik,apa yang kami tahu tolong bayar esok!!!!.(kalau tak bayar kena lah interest RM30)..Betul tak?..bagi sesiapa yang buat pinjaman la.Perrrgghh punya la senang,suka hati mak bapak sebelah mak tiri mak dia %%%$$$## kenakan bayaran tambahan.Tapi bila pelanggan terkena kes macam aku nie yang mungkin sampai sebulan baru siap,kenapa plak tak boleh minta ganti rugi atau tukar baru je!!!Tu la yang terjadi sekarang nie manipulasi ke atas pelanggan.Mentang2 la di orang banyak duit'suka hati je nak buat apa'.

so apa yang aku nak kongsikan kat sini ialah bukan pasal suruh korang dengar aku melepaskan kemarahan yang tak seberapa nie,aku cuma nak pesan kat korang kalau nak beli apa2 barang tu pastikan kau orang dah betul2 siasat kualiti barang tersebut.kita nie kan beli guna pakai duit,duit tu plak duit kita..'bukan duit sugar daddy'..so jadilah sebagai pengguna yang bijak.

p/s : Aku harap kalau la orang compaq baca blog aku nie..Tolong la jangan membiarkan masalah nie berlarutan sehingga tahun 2020.Dan kepada teman sebeloger yang selalu mengklik nuff aku( make money ),jangan la plak lupakan daku terus yek.



2 Puteri amani :

Ken Wooi said...
November 10, 2009 at 1:29 PM  

i dont like compaq.. dell is among the best =)

kenwooi.com

Admin Author said...
November 11, 2009 at 12:01 AM  

i also agreed with u kenwooi...now compaq no quality n standard...soon to collapse

Blog Puteri Amani

Penafian: Blog puteri-amani.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab di atas apa-apa kehilangan atau kerugian oleh penggunaan maklumat dari blog ini. Sebarang komen di blog ini adalah dibawah tanggungjawab pemberi komen. puteri-amani.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab jika timbul sebarang masalah dari komen yang diberikan. Segala artikel, gambar dan video dalam blog ini bukan hak milik sepenuhnya puteri-amani.blogspot.com, ia diambil dari pelbagai sumber seperti yang dikreditkan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan

.

Followers

SponSor By Nuffnang

Iklan

.

Traffic Visit