Melanggan Melalui Email PERCUMA

Jika anda tidak mahu ketinggalan post di blog ini, anda boleh melanggan terus ke mailbox email anda; dan saya berjanji tidak akan berkongsi, menukar, menjual atau mendedahkan alamat email anda dalam apa jua cara sekalipun.

Enter your email address:

Delivered

Nenek Ini Mengandung Hampir 47 Tahun

Tuesday, June 25, 2013 ·

Secara kebiasaannya, seorang wanita akan mengandung dalam jangkaan masa lebih kurang 9 bulan 10 hari. Ada yang kurang juga daripada itu. Namun begitu, terdapat seorang wanita berstatus nenek melahirkan anak setelah mengandung hampir 47 tahun. Memang benar-benar pelik. Bagaimana ia boleh mengandung sehingga begitu lama sekali. Gambar di bawah ini ada menunjukkan anaknya sudah menjadi seperti mumia yang telah diawet. Boleh lihat gambar di bawah ini.
mengandung1
Lithopedion A lebih dikenali sebagai bayi batu, sebenarnya jisim kalsifikasi, fungsi untuk menjadi janin hidup.
Walaupun keadaan ini sangat pelik dan aneh. Pada tahun 1955 seorang wanita berusia 26 tahun bernama Zahra Aboutalib dikejarkan ke hopital untuk melahirkan bayinya, tetapi selepas dan tersiksa selama 48 jam, dia masih tidak boleh memlahirkan bayi sehinggakan dia harus menjalani pembedahan caesar tapi fikirannya tentang kematian, wanita melarikan diri dari hospital dan bersembunyi di rumahnya. Setelah hampir 50 tahun kemudian dia melahirkan bayi mumia. Bagaimana pekara ini terjadi? Lihatlah foto-foto “tidur bayi”
mengandung3
Tetapi 47 tahun kemudian wanita ini dikejarkan kembali ke hopital untuk melahirkan “bayi 47 tahun-” nya. Para doktor mengeluarkan jisim kalsifikasi yang mempamerkan persamaan dengan mumia. Dalam rangka melindungi dirinya, organisma ibu janin terbungkus dalam bahan calciferous sehingga sistem kekebalan tubuh tidak memulakan reaksi.
Tetapi sebuah mitos Maghribi lama mengatakan bahawa seorang bayi boleh tidur dalam rahim ibu kerana ilmu hitam atau putih dan boleh dilahirkan setelah masa normal, hidup dan sihat.




0 Puteri amani :

Blog Puteri Amani

Penafian: Blog puteri-amani.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab di atas apa-apa kehilangan atau kerugian oleh penggunaan maklumat dari blog ini. Sebarang komen di blog ini adalah dibawah tanggungjawab pemberi komen. puteri-amani.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab jika timbul sebarang masalah dari komen yang diberikan. Segala artikel, gambar dan video dalam blog ini bukan hak milik sepenuhnya puteri-amani.blogspot.com, ia diambil dari pelbagai sumber seperti yang dikreditkan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan

.

Followers

SponSor By Nuffnang

Iklan

.

Traffic Visit