Melanggan Melalui Email PERCUMA

Jika anda tidak mahu ketinggalan post di blog ini, anda boleh melanggan terus ke mailbox email anda; dan saya berjanji tidak akan berkongsi, menukar, menjual atau mendedahkan alamat email anda dalam apa jua cara sekalipun.

Enter your email address:

Delivered

Lagi Kes Bunuh Diri di Bulan Ramadhan

Sunday, July 28, 2013 ·


Kota Putera: Satu kejadian gantung berlaku dan satu orang lelaki melayu yang beralamat di rumah No 2 Lot 357 Sek Tumpat, Ayer Lanas Jeli Kelantan.

Satu laporan POLIS telah dibuat olah

No rpt: Ayer Lanas 001305/13 @ 2240 hrs.
Tarikh : 24/07/2013

Pengadu :
Nama : Mohd Shah Bin Surip
Kpt : RF82808
Kerja : PDRM (Balai Polis Ayer Lanas)

Pd 24/07/2013 jam l/kurg 2235hrs semasa pengadu bertugas di pejabat pertanyaan balai polis ayer lanas telah dtg (1)(L)(M) nama Bakri B. Md Nor beritahu jiran sebelah rumahnya (1)(L)(M) di alamt Kg Ayer Lanas Jeli Kelantan telah gantung diri diruang tamu rumah. Kemudian pengadu jdikn sebgai maklumat pertama.

Butiran si mati :
Nama : Aliyah B. Rani
kpt:610521-11-5347
Alamt : Kg pengkalan Nyireh 22200 Kg Raja Terangganu.
Kerja : Pembantu cafe MRSM Jeli.

Si mati telah gantung diri dengan menggunakan tali ampaian dimana tali tersebut di ikat pada besi tingkap nako  dan terus ke kipas siling di ruang tamu rumah. Si mati menggunakan kerusi kayu utk memanjat dan mengantungkn diri. Terdapat air kencing si mati di lantai dan lidah si mati sedikit terjelir keluar. Semasa kejadian si mati tidak berbaju dan hanya berkain pelekat hijau.

Hasil temubual bersama isteri si mati Nama Nik Hasnah bt Mohamed semasa kejadian dia bersama dgn anak perempuannya berusia 4 tahun berada di dlm bilik tidur dan semasa itu ada terdengar bunyi kerusi jatuh namun tidak diendahkan..pada jam lebih kurag 2230 semasa keluar dari bilik telah ternampak suaminya iaitu si mati telah mengantungkan diri di ruang tamu rumah dan tidak bernyawa. Sebelum kejadian isteri si mati ada memaklumkan yang telah berlaku pertengkaran kecil diantara mereka berdua dan semasa itu juga si mati ada mengugut si isteri yg dia hendak mengantungkan diri. Semasa kejadian juga grill pintu hadapan telah dikunci dari luar oleh si mati dan kunci rumah tersebut disimpan oleh simati di celah lipatan kain pelekat yg di pakai.

Hasil siasatan dapati tiada unsur- unsur jenayah yg berlaku dan ini adalah berpunca dari permasalah keluarga.

Kes telah dimaklumkan kepada Tuan KBSJD Jeli dimana beliau mengklasifikasikan kes sebagai mati mengejut.

Kes disiasat sebagai SDR dan Io kes SM 84667 Hasnulhai B. Hassan ( OCS Ayer Lanas).
Mayat telah dihantar ke Hospital Jeli untuk tindakan.




0 Puteri amani :

Blog Puteri Amani

Penafian: Blog puteri-amani.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab di atas apa-apa kehilangan atau kerugian oleh penggunaan maklumat dari blog ini. Sebarang komen di blog ini adalah dibawah tanggungjawab pemberi komen. puteri-amani.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab jika timbul sebarang masalah dari komen yang diberikan. Segala artikel, gambar dan video dalam blog ini bukan hak milik sepenuhnya puteri-amani.blogspot.com, ia diambil dari pelbagai sumber seperti yang dikreditkan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan

.

Followers

SponSor By Nuffnang

Iklan

.

Traffic Visit