Melanggan Melalui Email PERCUMA

Jika anda tidak mahu ketinggalan post di blog ini, anda boleh melanggan terus ke mailbox email anda; dan saya berjanji tidak akan berkongsi, menukar, menjual atau mendedahkan alamat email anda dalam apa jua cara sekalipun.

Enter your email address:

Delivered

Ritual Memanggil Hujan Yang Sangat Mengerikan

Thursday, July 18, 2013 ·

Ritual Memanggil Hujan Yang Mengerikan-Penduduk kampung ini begitu terdesak untuk hujan mereka telah menggunakan satu upacara kuno di mana mereka menyerang antara satu sama lain dengan cambuk untuk cuba mempengaruhi cuaca.

Dalam kesakitan selepas setiap pukulan , pesaing-pesaing yang tahan lasak tidak berganjak diantara satu sama lain .Upacara dikenali sebagai ujungan telah diguna pakai oleh banyak kawasan di Indonesia, termasuk bandar Kediri, di mana gambar-gambar telah diambil.

Semasa upacara ritual, alat pemukul yang diperbuat daripada sabut kelapa sawit, dinamakan Tiban akan dipukul ke badan. Pukulan Tiban diiringi dengan alunan muzik. Darah yang mengalir menjadi simbolik untuk pertukaran dengan air hujan
2013 07 16 224246 Ritual Memanggil Hujan Yang Mengerikan
2013 07 16 224302 Ritual Memanggil Hujan Yang Mengerikan
2013 07 16 224312 Ritual Memanggil Hujan Yang Mengerikan
2013 07 16 224319 Ritual Memanggil Hujan Yang Mengerikan
2013 07 16 224254 Ritual Memanggil Hujan Yang Mengerikan
credit -blog dairishare



0 Puteri amani :

Blog Puteri Amani

Penafian: Blog puteri-amani.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab di atas apa-apa kehilangan atau kerugian oleh penggunaan maklumat dari blog ini. Sebarang komen di blog ini adalah dibawah tanggungjawab pemberi komen. puteri-amani.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab jika timbul sebarang masalah dari komen yang diberikan. Segala artikel, gambar dan video dalam blog ini bukan hak milik sepenuhnya puteri-amani.blogspot.com, ia diambil dari pelbagai sumber seperti yang dikreditkan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan

.

Followers

SponSor By Nuffnang

Iklan

.

Traffic Visit