Melanggan Melalui Email PERCUMA

Jika anda tidak mahu ketinggalan post di blog ini, anda boleh melanggan terus ke mailbox email anda; dan saya berjanji tidak akan berkongsi, menukar, menjual atau mendedahkan alamat email anda dalam apa jua cara sekalipun.

Enter your email address:

Delivered

Isu Pengunaan Kalimah ALLAH Belum Selesai

Saturday, August 24, 2013 ·

Presiden Pertubuhan Jalur Tiga (JATI), Datuk Dr Hasan Ali (tengah) mengetuai bacaan doa selepas Mahkamah Rayuan di Putrajaya, hari ini menolak permohonan Ketua Bishop Roman Katolik Kuala Lumpur untuk membatalkan rayuan kerajaan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi yang membenarkan akhbar mingguan Katholik, The Herald menggunakan kalimah Allah. - Foto Ahmad Irham Mohd Noor

Putrajaya: Mahkamah Rayuan sebentar tadi menolak permohonan Ketua Bishop Roman Katolik Kuala Lumpur untuk membatalkan rayuan kerajaan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi yang membenarkan akhbar mingguan Katholik, The Herald menggunakan kalimah Allah. 

Panel tiga hakim Mahkamah Rayuan yang diketuai Hakim Datuk Abu Samah Nordin sebulat suara menolak permohonan ketua bishop, Murphy Pakiam untuk membatalkan rayuan berkenaan. Dua lagi hakim ialah Datuk Abdul Aziz Abdul Rahim dan Datuk Rohana Yusof. 

Berikutan Ketua Bishop Roman Katolik gagal membatalkan rayuan itu, Mahkamah Rayuan akan meneruskan pendengaran rayuan kerajaan pada 10 September ini. Sumber : bharian.com.my



0 Puteri amani :

Blog Puteri Amani

Penafian: Blog puteri-amani.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab di atas apa-apa kehilangan atau kerugian oleh penggunaan maklumat dari blog ini. Sebarang komen di blog ini adalah dibawah tanggungjawab pemberi komen. puteri-amani.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab jika timbul sebarang masalah dari komen yang diberikan. Segala artikel, gambar dan video dalam blog ini bukan hak milik sepenuhnya puteri-amani.blogspot.com, ia diambil dari pelbagai sumber seperti yang dikreditkan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan

.

Followers

SponSor By Nuffnang

Iklan

.

Traffic Visit