Melanggan Melalui Email PERCUMA

Jika anda tidak mahu ketinggalan post di blog ini, anda boleh melanggan terus ke mailbox email anda; dan saya berjanji tidak akan berkongsi, menukar, menjual atau mendedahkan alamat email anda dalam apa jua cara sekalipun.

Enter your email address:

Delivered

Trend Pelajar Guna Pil Untuk Pandai

Friday, August 30, 2013 ·

Zaman Teknologi katakan,semua benda nak express sampaikan nak pandai pun guna cara short cut tanpa memikirkan risiko yang bakal diterima di hari kemudian.


Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr S. Subramaniam menasihati pelajar di negara ini agar tidak bergantung kepada pil tertentu untuk mereka pandai dan berjaya dalam peperiksaan.
Beliau berkata pencapaian dalam peperiksaan banyak bergantung kepada sejauhmana kesungguhan pelajar dalam memanfaatkan masa belajar."Pil itu sebenarnya hanyalah makanan tambahan," katanya semasa majlis perasmian Kompleks Jabatan Kesihatan Negeri Perlis di Utan Aji yang disempurnkan Raja Perlis, Tuanku Syed Sirajuddin Putra Jamalullail di sini, hari ini.
Subramaniam mengulas mengenai laporan media mengenai kebimbangan ibu bapaterhadap pil yang dinamakan Dimensi 108 yang dikatakan boleh mengubah tingkahlaku untuk menjadikan pelajar lebih taat dan rajin serta tahan penyakit.Pil yang dipasarkan pada harga RM5 setiap satu itu dikatakan mula diedarkanawal minggu ini di beberapa negeri, kursus untuk pelajar tahun enam yang bakalmenduduki Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR), bulan depan.
-- LAGI
SUBRAMANIAM-PIL 2 (AKHIR) KANGAR
Setakat ini, kementerian tidak melarang orang ramai untuk membeli atau mengedar pil tersebut yang ini masih berada di pasaran. Kompleks di atas tapak seluas 5.6 hetktar yang bernilai RM18.5 juta itudijangka siap sepenuhnya pada 2011.
Ia bakal menempatkan semua bahagian perkhidmatan kesihatan di Perlis.Turut berangkat ke majlis itu ialah Raja Perempuan Perlis, Tuanku Tengku Budriah Tengku Abdul Rashid, Raja Muda Perlis, Tuanku Syed Faizuddin Putra Jamalullail dan Raja Puan Muda Perlis, Tuanku Hajah Lailatul Shahreen Akashah Khalil.-- BERNAMA




0 Puteri amani :

Blog Puteri Amani

Penafian: Blog puteri-amani.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab di atas apa-apa kehilangan atau kerugian oleh penggunaan maklumat dari blog ini. Sebarang komen di blog ini adalah dibawah tanggungjawab pemberi komen. puteri-amani.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab jika timbul sebarang masalah dari komen yang diberikan. Segala artikel, gambar dan video dalam blog ini bukan hak milik sepenuhnya puteri-amani.blogspot.com, ia diambil dari pelbagai sumber seperti yang dikreditkan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan

.

Followers

SponSor By Nuffnang

Iklan

.

Traffic Visit